بین مطالب وب سایت جستجو کنید

وروجک


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
فرهاد محمدی زاده
18:15
شنبه 27 شهريور 1395

آسیب رسیدن به موها با این کارهای ساده

  • آسیب رسیدن به موها با این کارهای ساده

    مو رشته نازکی است که با هر اشتباهی ممکن است دچار آسیب دیدگی شود.ما باید در مراقبت از موهایمان دقت لازم را داشته باشیم و از کارهایی که باعث آسیب زدن به مو میشوند خودداری کنیم.یک سری کارهای ساده هستند که در نهایت سادگی به موها آسیب میرسانند که ما در ادامه به آن ها اشاره نموده ایم.

    کش موها مو را بدحالت میکنند

    خیلی‌ها فکر می‌کنند کش‌های مو یکی از بهترین وسایلی است که در زندگی بشر برای خدمت به بانوان اختراع شده! اما این طرز فکر اشتباه است

    . کش‌های مو از یک طرف نقش محافظ زیبایی برای خانم ها دارند و ما را از احساس بدحالت بودن موها نجات می‌دهند و از طرف دیگر خود این کش‌ها عاملی هستند برای بد حالت شدن مو. درست است که کش‌ها راحت‌ترین راه برای جمع کردن مو به شمار می‌روند اما راستش هیچ کدام از ما به‌درستی از آنها استفاده نمی‌کنیم! با توجه به مدت زمان طولانی  ای خانم‌های شاغل موهای خود را پوشیده و بسته نگه می‌دارند، رعایت این نکات ریز در زمان استراحت ضروری به نظر می‌رسد.موها را محکم از پشت سر نبندید
    همه موهای دم‌اسبی بلند و شیک را دوست داریم اما چه این کار را برای جلوگیری از ریختن مو در اطراف سر انجام دهیم و چه قصدمان داشتن چهره‌ای بازتر و ابروهای کشیده‌تر باشد، باید بدانیم محکم بستن آن فشار بیش از حدی به محل رویش موی سر و پیشانی وارد می‌کند. این بخش از مو به طور طبیعی بسیار حساس است. درواقع اگر هر روز موهای‌تان را همین‌طور سفت و محکم ببندید، امکان دارد جریان خون در سطح پوست سر کاهش یابد، فولیکول‌های مو آسیب جدی ببیند و در نهایت موی ناحیه پیشانی‌تان کم‌پشت شده و عقب‌نشینی کند. به این نکته هم اشاره کنیم که این نوع شیوه خشونت‌آمیز بستن مو باعث سردرد هم می‌شود؛ همان سردردی که کودکان به آن «مودرد» می‌گویند!

    موهای خیس را رها کنید
    ممکن است عادت داشته باشید برای اینکه حالت فر موهای‌تان حفظ شود، آنها را بعد از حمام ببندید یا ببافید. اما چون در بین بافت‌های موی شما آب وجود دارد، این کار می‌تواند نسبت به زمانی که موها را خشک می‌بندید، فشار شدیدتری به ریشه آن وارد کند. اگر خیلی اصرار دارید موهای‌تان در طول زمان خشک شدن روی صورت‌تان نریزد، بهترین کار این است که آنها را با یک روسری ابریشمی ببندید. روسری ابریشمی هیچ ساییدگی یا فشاری بر مو ایجاد نمی‌کند و در عین حال آنها را مرتب، صاف و براق نگه می‌دارد.

    مراقب خرد شدن موهای‌تان باشید! 
    نکته همینجاست. هیچ مدلی از بستن مو را در طولانی‌مدت به موهای‌تان تحمیل نکنید. نگه داشتن موها در یک حالت خاص آن هم در زمانی طولانی، ریشه مو و پوست سر را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بروز مشکلاتی مثل ریزش مو می‌شود. اگر باز گذاشتن مو زیر مقنعه یا هنگام انجام کارهای خانه آزارتان می‌دهد، می‌توانید آنها را جمع کنید ولی به یاد داشته باشید به غیر صدمات کش‌های محکم و سفت، کلیپس‌های بزرگ هم وزن و فشار زیادی به موهای ظریف شما وارد می‌کنند و این باعث شکنندگی و خرد شدن تارهای مو می‌شود.

    محل بستن کش روی موها را تغییر دهید 
    این یک واقعیت است که اگر موهای‌تان را مدام از یک ناحیه ببندید، به آن بخش از مو صدمه بیشتری می‌زنید. به هر حال اگر مایل هستید تغییری در مدل موی همیشگی خود ایجاد کنید با وجودی که همچنان موهای‌تان از پشت سر بسته شده، از کش‌های نرم استفاده کنید. هر چند وقت یک‌بار جای آن را تغییر داده و موهای‌تان را شل ببندید و یک دم‌اسبی کوتاه درست کنید یا اینکه موها را بپیچانید و با سنجاق‌های U شکل در پشت سر محکم ببندید.

    با گیس پریشان بخوابید
    جمع کردن مو با کش هنگام خواب آسیب بیشتری به مو می‌رساند؛ چون شب‌ها در خواب غلت می‌وریم و پهلو به پهلو می‌شویم و این کار فشار بیشتری به ریشه‌ها و ساقه مو وارد می‌کند. بهترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدن مو در موقع خواب باز گذاشتن آنها و خوابیدن روی بالشی با رویه ابریشمی است.

    منبع : الو دکتر

تعداد بازدید از این مطلب: 898
بازدید : 898
فرهاد محمدی زاده
17:56
شنبه 27 شهريور 1395

دانلود بازی Boulder Dash 30th Anniversary عبور از تخته سنگ ها برای کامپیوتر

  • دانلود بازی Boulder Dash 30th Anniversary عبور از تخته سنگ ها برای کامپیوتر

    Boulder Dash 30th Anniversary بازی اکشن جدیدی است که توسط FIRST STAR SOFTWARE Inc برای کامپیوتر منتشر شده است. حدود سی سال است که گیمرهای قدیمی این عنوان را در کنسول های مختلف بازی کرده اند. هم اکنون همان سازندگان این بازی را برای طرفداران آن بازسازی کرده اند. اگر می خواهید مجددا الماس های با ارزش را در معادن مختلف جمع آوری کنید، باید برای کند و کاوی عمیق خودتان را آماده کنید که در محیط هایی با گرافیک های بالاتر روی می دهد. در این نسخه از بازی جهان های بیشتری وجود دارند. Boulder Dash 30th Anniversary در مجموع شامل ۲۲۰ مرحله در ۱۱ جهان مختلف می شود. همچنین می توانید شخصیت خودتان را از بین ده گزینه مختلف انتخاب کنید. هر شخصیت بازی توانایی های منحصر بفردی برای یافتن گنجینه های زیر زمین دارد و به همین دلیل باید در انتخاب آن ها دقت به خرج دهید.

    عکس دانلود بازی boulder-dash-30th-anniversary-www-freegames-ir

    دانلود بازی Boulder Dash 30th Anniversary برای PC

    می توانید از مواد منفجره ای همچون دینامیت برای حفاری سریع تر استفاده کنید. یکسری آیتم های دیگر نیز وجود دارند که به شما در تمام کردن آسان تر مراحل کمک می کنند اما فقط برای دفعات محدودی می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر برای ادامه راه واقعا به این آیتم ها نیاز ندارید، بهتر است که آن ها را هدر ندهید. این نسخه بازسازی شده شامل انیمیشن هایی جدیدتر نیز می باشد که بازی را بسیار لذت بخش تر از قبل کرده اند. اگر حرفه ای هستید بهتر است مود hardcore بازی را از دست ندهید. در این بازی اکشن، زمان نیز بسیار مهم است. هر یک از مراحل Boulder Dash 30th Anniversary زمان خاص خودشان را دارند. بازیکنان باید بازی را در زمان درست به اتمام برسانند در غیر این صورت آن مرحله از اول آغاز می شود.

    برخی از ویژگی های بازی:

    در معادن خطرناک با کاراکترهای جدید حفاری کنید

    برای ثروتمند شدن گنجینه ها و جواهرات مختلف را جمع آوری کنید.

    ۲۲۰ مرحله چالش برانگیز در ۱۱ جهان جدید را تجربه کنید.

    مودهای جدید از جمله مود hardcore برای بازیکنان حرفه ای

    حداقل سیستم مورد نیاز برای بازی:

    OS: Windows XP SP3
    Processor: 2 GHz Dual Core
    Memory: 2 GB RAM
    Graphics: Hardware Accelerated Graphics
    DirectX: Version 9.۰
    Storage: 500 MB Available Space

    اسکرین شات از محیط بازی:

    نوشته دانلود بازی Boulder Dash 30th Anniversary عبور از تخته سنگ ها برای کامپیوتر اولین بار در پدیدار شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1054
بازدید : 1054
فرهاد محمدی زاده
17:40
شنبه 27 شهريور 1395

عوامل مهم برای ایجاد دردهای مزمن شکم

  • عوامل مهم برای ایجاد دردهای مزمن شکم

     88014342_xs

    برخی افراد علل مهم ایجاد دردهای گوارشی در بانوان را مشکلات زنانه میدانند در صورتی که اختلالات مزمن گوارشی می توانند زمینه ساز درد شکم و لگن باشند با انجام سونوگرافی و انجام آزمایشات مختلف می توانید علت این عارضه را تشخیص دهید مشکلات رحم و لوله و تخمدان،پارگی کیست‌های دستگاه گوارش،مشکلات سیستم ادراری و بسیاری اختلالات دیگر می توانند باعث ایجاد درد شکم باشند.

    یکی از شایع ترین موارد مراجعه بیماران به مراکز اورژانس، دردهای حاد و شدید شکمی یا لگن است که در مواردی با خطر مرگ همراه است.
    گاهی این دردها در بین زنان با مشکلات دستگاه تولید مثل اشتباه گرفته می شود.

    دکتر ملیحه میرشه پناه جراح ومتخصص زنان معتقد است ، با شناخت علل و علایم و مراجعه به موقع به مراکز درمانی می‌توان از پیشامدهای ناگوار جلوگیری کرد. وی در ادامه چنین می گوید: این دردها از نظر منشأ به موارد زیر تقسیم می‌شود:

    دستگاه گوارش
    – شایع ترین دلیل آپاندیسیت حاد است.
    -پارگی معده یا روده که به طور شایع به دلیل زخم کنترل نشده درمان نشده معده یا روده است.
    -انسداد روده به دلیل پیچ خوردگی روده یا سرطان یا توده‌های خوش خیم دستگاه گوارش یا جسم خارجی (وجود تعداد زیاد انگل روده‌ای که بسیار نادر است)

    پارگی کیست‌های دستگاه گوارش
    -التهاب حاد کیسه صفرا
    – ضربه‌هایی که به ناحیه شکم و لگن وارد می شود. ممکن است جراحت به صورت باز ایجاد شود مثل ضربه چاقو و یا به صورت بسته باشد و اعضای داخلی آسیب ببیند مانند صدمات ناشی از تصادفات و … که می‌‌تواند به پارگی احشای داخلی مثل طحال و کبد منجرشود.
    -از دیگر موارد شایع دردهای شکمی که به طور عمده به صورت قولنجی است مسمومیت غذایی و اسهال عفونی است.

    سیستم ادراری
    -التهاب و عفونت حاد مجاری ادراری (کلیه – مثانه) که با علایم تکرر ادرار، سوزش و درد موقع ادرار و گاهی تب و درد ناحیه پشت (زاویه بین دنده و مهره) همراه است.
    -سنگ مجاری ادراری علاوه بر علایم مذکور، درد فوق العاده شدیدی ایجاد می کند، به طوری که فقط به مخدرهای قوی پاسخ می‌دهد و ممکن است در ادرار بیمار خون مشاهده شود؛ این امر عموما ناشی از دفع سنگ کلیه یا مثانه است.

    رحم و لوله و تخمدان
    – این دردها بیشتر در ناحیه زیر ناف و لگن است.
    – شایع ترین علل آن مربوط به مسائل بارداری است. مثل شروع زایمان ، سقط و پارگی رحم حامله در مواردی که حاملگی قبلی با سزارین ختم شده باشد.
    حاملگی خارج از رحم (به جای آن که بارداری در داخل رحم باشد، در فضای لوله یا تخمدان و یا داخل لگن خارج از رحم اتفاق می افتد و جزو موارد بسیار اورژانسی است و در صورت عدم رسیدگی و درمان به موقع می تواند به مرگ بیمار منجرشود.)
    – یکی دیگر از موارد شایع کیست های تخمدان است که ممکن است پاره شده یا دور پایه خود پیچ خورده باشد.
    – انفارکتوس و نکروز حاد میوم های رحمی که جزو غدد خوش خیم است و علایم آن شبیه آپاندیسیت حاد است و به جز مسکن هیچ درمانی لازم ندارد.
    -PID یا التهاب های عفونی لگنی که می تواند با یک عفونت حاد یا مزمن مجاری تناسلی(رحم – لوله تخمدان) ایجاد شود.
    علاوه بر درد شدید لگنی ، ترشح فراوان و چرکی رحم و گاهی تب نیز وجود دارد.
    در کلیه موارد یادشده بیمار باید فوراً به نزدیک ترین مرکز اورژانس مراجعه کند.

    روزنامه خراسان

    لینک مطلب

تعداد بازدید از این مطلب: 997
بازدید : 997
فرهاد محمدی زاده
16:49
شنبه 27 شهريور 1395

زلزله‌ای با قدرت 3.4 ریشتر استان ایلام را لرزاند + جزئیات

  • زلزله‌ای با قدرت 3.4 ریشتر استان ایلام را لرزاند + جزئیات

    زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر شهرستان اشکنان در استان فارس را لرزاند.

    تاريخ وقوع زلزله:

    شنبه، 27 شهريور 1395 در 12:29:16 

    (وقت محلي – تهران)

    2016-09-17 07:59:16

     (UTC)

    بزرگي زلزله:

    ۳.۴

    نوع بزرگي:

    MN

    موقعيت رو مركز زلزله: ۲۷.۱۲ شمالی و ۵۳.۵۸ شرقی عمق: ۸ كيلومتر عدم قطعيت مكانی: ۱.۷۴+/- كيلومتر در جهت شمالی – جنوبی

    ۲.۲۲+/-  كيلومتر  در جهت شرقی – غربی منطقه:

    استان فارس

    فاصله‌ها:

    12 كيلومتری اشكنان، فارس 

    19 كيلومتری بندرمقام، هرمزگان 

    19 كيلومتری اهل، فارس 

    منبع:

    موسسه ژئوفيزيك، دانشگاه تهران

    انتهای پیام/

تعداد بازدید از این مطلب: 1019
بازدید : 1019
فرهاد محمدی زاده
16:16
شنبه 27 شهريور 1395

روسیه:تنها دولت سوریه به آتش بس متعهد است

  • روسیه:تنها دولت سوریه به آتش بس متعهد است

    به نقل از ایران مسافر:

    با گذشت سه روز از برقراری آتش بس رسمی در سوریه، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای دولت سوریه را تنها طرف متعهد به این طرح معرفی و از خلف وعده های آمریکا و گروه های مسلج تکفیری بشدت انتقاد کرده است.

    گروه جهان ایران مسافر- با گذشت سه روز از برقراری آتش بس رسمی در سوریه، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای دولت سوریه را تنها طرف متعهد به این طرح معرفی و از خلف وعده های آمریکا و گروه های مسلج تکفیری بشدت انتقاد کرده است.

    بنابراین گزارش، ایگور کوناشیکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه با تقدیر از اهتمام ویژه نیروهای دولتی سوریه و گروه های هم پیمان آن بر رعایت کامل توافق آتش بس فراگیر بر خارج شدن کنترل اوضاع گروه های تروریستی تکفیری از سیطره دولت آمریکا سخن گفته است. وی تاکید کرد که طی ۴ روز گذشته بیش از ۲۰۰ مورد نقض توافقنامه آتش بس از سوی ستاد عملیات حمیمیم سوریه مستند سازی شده است. سخنگوی وزارت دفاع روسیه از تجاوز ۳ فروند پهپاد شناسایی رزمی آمریکایی به آسمان شهر حلب سوریه خبر داده و بر غیرقانونی بودن این اقدام آمریکا تاکید کرد. لازم به ذکر است که علی رغم تعهد آمریکا به کنترل گروه های تروریستی تکفیری تحت فرمانش چنین اقدامی در عرصه میدانی به وقوع نپیوسته و این گروه ها ده ها بار اقدامات تحریک آمیز نظامی در جبهه های حلب، لاذقیه، دمشق، حماه، حمص و درعا داشته اند. گروه های وابسته به شبکه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده که برخی از آنها از سوی آمریکا بعنوان معارضان معتدل معرفی می شوند از جمله مخالفان توافق آتش بس می باشند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1108
بازدید : 1108
فرهاد محمدی زاده
14:21
شنبه 27 شهريور 1395

ضبط 14 کیسه ذغال غیر مجاز در شهرستان دلفان

تعداد بازدید از این مطلب: 913
بازدید : 913

صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 9 صفحه بعد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود